Thursday, March 12, 2015

Kisah si ibu berkongsi cara menghilangkan kesan melecur akibat terkena periuk nasi panas, minyak panas, ekzos motor panas dll

Assalamualaikum wbt dan Salam Sejahtera..
 
Teringat kisah suatu ketika seorang kanak-kanak yang ingin menolong ibunya didapur tiba-tiba terjadi peristiwa yang tidak diingini.
 
Tanpa sengaja dia terpegang pemegang rice cooker atau periuk nasi elektrik. Kedengaran la suara kanak-kanak menangis... "Kenapa??" Tanya si ibu...

"Adik terpegang rice cooker ibu tu"... Si ibu terus melihat tangan anaknya itu... Masih belum kelihatan kesan lecur.. Hanya nampak kulit yang kemerahan..
 
Ah xpe la... Fikir si ibu... Basuh dulu dengan #BasicH ni untuk sejukkan kesan panas. Mana tau boleh hilang sakit... Lalu mengambil tangan anak dan mula sapukan #BasicH dan dibilas bersama air sinki... Lama... Biar sejuk kata orang... Si kecil sudah tidak merengek lagi...
 
Tidak berhenti disitu.. Si ibu gigih mengelap tangan si kecil dengan tuala sambil duduk dia atas riba si ibu.. "Sakit lagi tak?" Tanya si ibu... Si kecil cuma menggeleng..
 
Lalu si ibu mengambil #HerbalBlend pula untuk di sapu di  atas kesan merah itu tadi... Si kecil baring.. Si ibu ke dapur untuk membuat susu pula.. Tak lama selepas minum susu.. Dia tidur dengan lena. Alhamdulillah...mungkin dia dah tak rasa sakit agaknya..detik hati kecil si ibu..
 
Keesokannya, kesan merah tadi bertukar menjadi gelembung air.. Wow.. Perit ini barangkali... Si ibu pun mengulangi kaedah semalam.. Aplikasikannya sekali lagi...
 
Kini si ibu dan si kecil boleh tersenyum lebar melihat perubahan yang sangat baik.. Alhamdulillah dengan izinNya.
================================
Begitulah kisah si ibu berkongsi pengalaman panik dirumahnya..
 
Hanya sapuan nipis pada permukaan yang terkena kesan melecur itu pada setiap kali selepas mandi. Anda pasti suka dan gembira dengan hasil nya..
 
Disini saya sertakan testimoni adik tersebut.. Perkembangan yang sangat positif.. Semoga kita lebih berhati-hati dengan setiap pergeraan si kecil kita..
 
Sesiapa yang berminat untuk dapatkan #HerbalBlend ni, bolehlah contact saya ye.. PM ke Whatsapp ke Telegram ke Facebook ke.. Saya available utk dihubungi... Komen kat entri ni pun buleh je.. Bagi yang nak COD pun boleh. Saya pengedar Shakler untuk COD area Taman Scientex, Taman Kota Masai, Taman Cahaya Masai, Taman Nusa Damai, Kg Cahaya Baru, Kg Sentosa, Taman Air Biru, Taman Mawar, Taman Pasir Putih dan lain-lain yang berhampiran dengan Pasir Gudang dan Masai. Pos seluruh Malaysia.
 
Harga sebotol #HerbalBlenf ini hanya RM27.50/113gram sahaja.. Jimat kan??
 
So apa tunggu lagi.. Grab lah cepat!!!

2 comments:

  1. Lega hati si ibu... Malang tidak berbau.. Lebih baik kita sediakan payung sebelum hujan..lalala... Tq herbal blend

    ReplyDelete