Sunday, April 5, 2015

Saya dah menyampah dah buat biz Shaklee ni sebab...

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera..
Entri ni saya tulis di petang yang hening.. Sambil melihat anak-anak kecil bermain berkejar-kejaran dihalaman rumah.
 
Sejenak saya terfikir... Saya dah menyampah dah buat biz Shaklee ni. Sebab :-
 
1) Modal nak jadi ahli ciput sangat
Orang lain biz kena renew tiap-tiap tahun.. Kena modal @ minimun pembelian untuk kekal aktif @ keahlian terbatal... Tapi Shaklee HANYA RM68.90 (produk kit) & postage (RM10.60).. SEUMUR HIDUP!! TAK PERLU RENEW.. TAKDE EXPIRE DATE.. TAKDE PEMBATALAN AHLI jika tak aktif...
Menyampah nye... Tak pernah jumpa biz camni tao...
 
2) Takde store/ kedai nak simpan stock.
Susah la nak buat kerja-kerja berbisnes di rumah kerana sibuk dengan hal-hal rumah tangga dan anak-anak.. Bisness Shaklee pulak tak payah ada kedai. Kalau ada kedai senang sikit sebab boleh simpan stock yang melambak-lambak tu..
 
3) Kena jaga @ lihat progress anak depan mata.
Biz Shaklee ni ada ke boleh jaga anak dan tengok anak membesar depan mata?? Tak boleh lari dari hal-hal di rumah.. Susah kan nak buat keje sambil tengok anak membesar depan mata?? Kena arrange time sendiri nak buat itu ini.. Kan senang kalau ada boss.. Tunggu boss suruh buat keja, baru kita buat keje.. Kat rumah, online biz sambil baring-baring. Leceh betul kan??
 
4) Takde orang pantau performance biz
Susah la takda orang yang nak audit, check akaun, minta gaji dan sebagainya. Jadi susah nak beri komitmen kepada diri sendiri bila takda orang yang menyebabkan kita terdesak beri komitmen kerja. Kan senang boss bagi dateline.. boss check betul ke salah... kalau salah report..boss suruh kita buat balik.. Senang je kerja tu kan?? Ni tak..sume kena buat sendiri.. Kena atur sendiri.. Takde orang nak kongkong kerja kita.. Seyes.. menyampah...
 
5) Bonus entah ape-ape Shaklee bagi
Biz ni bukan setakat keuntungan jualan je dapat. Dia bagi bonus cash back bulan depannya dengan setiap pembelian minima 150uv. Kalau keje makan gaji, Cukup bulan tunggu duit gaji kuar. Kena lah pandai-pandai budget duit gaji yang segitu je.. Tapi biz Shaklee, duit untung jualan la, bonus la... Car insentive la, trip free la...ntah pape lagi dia bagi. Menyampah betul..
 
6)  Tak perlu bayar sewa premis, tak perlu keluar rumah berpanas berjam-jam pikul produk mahupun buat presentation di kafe.. Kalau ada kedai kan senang... Buat stok banyak- banyak.. Lepas tu tunggu je la orang datang beli.. Biz Shaklee kan online... Orang beli guna blog la... FB la.. Ada eSell lagi..susahnya... Xde peluh pun keluar... Ee...biz hape camni ni??
7) Group bimbingan oleh Master & golongan yang hebat sangat.






Rimas tao bila duduk dalam group kendalian upline yang superb hebat sangat. Diorg takkan biar kita sorang-sorang dalam biz ni.. Sibuk betul..asyik follow up kita je.. Lek-lek suda la kan?? Lantak la kita nak jadi ape pon.. Kan?? Kita nak dapat income berapa angka sebulan lantak kita la.. Biar kita terus dibuai mimpi Mat Jenin tu..
 
8) Biz Shaklee santai sangat
Biasa discussion menggunakan medium alam maya je.. Webinar la... FB la.. Whatsapp la.. Santai sangat. Ada pape info ke hape ke refer situ je.. Kalau nak tanya sesuatu, pasti ramai yang beri jawapan.. Diorang ni tak biarkan kita terkapai- kapai... Menyampah betul...
 
9) biz jangka panjang
Biz ni lasting sampai anak cucu.. Dah berpuluh tahun kajian secara klinikal oleh pihak Shaklee terhadap produk-produknya.. Kajian sentiasa dilakukan untuk mencari formula yang terhebat untuk kita.. Biz lain xpayah pun... Ramai sangat orang dah yakin... Terbukti berkesan... Hadooii....
 
Banyak kan perkara buat saya menyampah dengan biz Shaklee ni.. Ia banyak merubah hidup saya.. Walaupun saya bukan suri rumah sepenuh masa, saya banyak belajar dari upline saya.. Mereka takkan biar saya sendiri kendalikan biz ni sorang-sorang tanpa ilmu didada. Strategi pemasaran, rohani & ilmiah antara yang mereka kongsikan. Insya Allah..jika usaha keras saya berterusan, tak mustahil saya juga bakal bergelar Master Coordinator macam mereka... Syukur ya Allah.. Saya dipertemukan dengan biz Shaklee & kumpulan upline serta sideline yang hebat... Saya mahu tinggalkan sesuatu untuk anak cucu serta generasi saya yang akan datang...
 
Anda pun boleh join upgrade life anda bersama saya... Insya Allah saya bantu guide anda agar kita dapat mengecapi kejayaan demi kejayaan bersama-sama..
 
Sesiapa yang berminat untuk join saya bersama dalam biz Shaklee ni, bolehlah contact saya ye.. PM ke Whatsapp ke Telegram ke Facebook ke.. Saya available utk dihubungi... Komen kat entri ni pun buleh je.. Bagi yang nak jumpa offline pun boleh. Saya pengedar Shaklee untuk area Taman Scientex, Taman Kota Masai, Taman Cahaya Masai, Taman Nusa Damai, Kg Cahaya Baru, Kg Sentosa, Taman Air Biru, Taman Mawar, Taman Kota Masai dan lain-lain yang berhampiran dengan Pasir Gudang dan Masai. Pos seluruh Malaysia.
 
So apa tunggu lagi.. Jom lah cepat!!!
:-)

1 comment:

  1. Saya pengedar shaklee pasir gudang, masai serta kawasan berhampiran

    ReplyDelete