Sunday, February 8, 2015

Senangnya kerja mencuci kasut dan baju sekolah hanya dengan Get Clean Basic H

Assalamualaikum wbt dan Salam Sejahtera...
 
Fuh..lega arini... Tak penat menyental.. Saya ada berita gembira utk para mommy dan anak-anak out there.
 
Kalau selama ni kita penat menyental kasut dan baju sekolah anak-anak atau anak-anak pun kalau kita suruh basuh kasut sendiri punyalah liatnya... Masya Allah.. Kan?? Kasut dan baju baru pakai 2-3 bulan dah macam belacan atau dah reput.. Setahun 3-4 pasang pulak kena beli..
 
Haaa... Sekarang dah tak perlu risau ye.. Saya nak share testimoni anak saya sendiri basuh kasut sekolah dia.. Hahai.. Siap cakap "tak penat pun macam dulu.. Senang je hilang kotor"..
 
Dulu masa dia darjah 1.. Liatnya bila suruh basuh kasut sendiri.. Saya nak ajar ye..bukan nak dera dia.. Biar dia pandai berdikari..lagi-lagi dia perempuan.. Dulu saya sekolah pun basuh sendiri.. Al-maklumlah.. Mak dah takda.. Tp saya boleh je buatkan?? So anak saya juga mestilah boleh...
 
Tapi bezanya.. Dulu saya kecik-kecik tak tahu pun #BasicH. Kali ni saya rendam dulu kasut dia dengan #BasicH ni.. Johor cuti Jumaat dan Sabtu.. Jadi bila hari Khamis balik sekolah je saya dah suruh dia rendam. Hanya 4 titis je curah dalam separuh baldi yg berisi air. Biarkan semalam... Hari Jumaat pagi sebelum hantar dia pergi rumah pengasuh, dia akan mandi dulu dan kali ni saya suruh dia basuh kasut dia..
 
 
Terperanjat saya tak sampai 10minit dia dah keluar bilik air.. Dah siap katanya.. Aik?? Kejap nye?? Masa dia dalam bilik air tu, saya curi2 masuk..oo..memang dia tak tipu lah..dia yang basuh.. Kot la suruh adik dia join basuh sekali kan??
 
Bila balik kerja... Wow... Terpesona tengok hasil tangan dia.. Hik3.. Macam kasut baru la.. Kuning-kuning kat tepi kasut pun takde.. Dalam hati.. #BasicH memang banyak membantu.. Tangan dia pun tak kasar. Tak macam bila pakai serbuk pencuci biasa tu.. Kadang dulu tu, tangan saya macam panas.. Kuat betul kan kesan serbuk pencuci biasa??
 
Erm..panjangnya cerita.. Excited la uols... Suka sangat tau... Saya nak share jugak dengan uolss... Benda baik, kenalah dikongsi sama-sama... Kan??
 
Baju sekolah pun sama.. Tak penat menyental.. Kalau kotor sangat macam kena minyak atau kotoran makanan, kena water colour ke, sapukan sedikit #BasicH tu kat kawasan yang terkena kotoran. Lepas tu baru titiskan 3-4 titis kedalam baldi yang berisi air tu... Rendam je semalaman. Esok masuk je mesin basuh...senang kan?? Settle.. Telekung pun boleh tao...
 
Lagi tentang #BasicH
 
Sesiapa yang berminat untuk dapatkan #BasicH ni, bolehlah contact saya ye.. PM ke Whatsapp ke Telegram ke Facebook ke.. Saya available utk dihubungi... Komen kat entri ni pun buleh je.. Bagi yang nak COD pun boleh untuk area Taman Scientex, Taman Cahaya Masai, Taman Nusa Damai, Kg Cahaya Baru, Kg Sentosa, Taman Air Biru, Taman Mawar, Taman Pasir Putih dan lain-lain yang berhampiran dengan Pasir Gudang dan Masai.
 
Harga sebotol #BasicH ini hanya RM46 sahaja. Boleh tahan setahun tau.. Jimat kan??
So apa tunggu lagi.. Grab lah cepat!!!
:-)

1 comment:

  1. Senangnye...dia dah pandai cuci kasut sekolah sendiri... Ai tukang verify je.. Erm...mudah bangettt....

    ReplyDelete