Sunday, October 19, 2014

5 Tempat Menarik Yang Saya Berangan Nak Pergi

image
 
Ooo...bestnya hari Ahad camni. Duduk rumah layan anak-anak, baring-baring sambil-sambil berangan. Kebetulan pagi tadi Omak Shaklee ku bagi tugasan. Tajuk entri cabaran #SaGeDu harini dipilih oleh Mak Tam a.k.a kak Amisah.. Thanks to Mak Tam sebab saya boleh let it go ape yang terpendam.. Hik3... Verangann..... (*_*)
 
Lokasi pertama : Mekah Al-Mukarramah

Tempat ni boleh dikatakan semua umat Islam di muka bumi ni nak pergi. Lagipun ianya wajib bagi yang mampu. Ibadah haji adalah impian setiap umat Islam. Alangkah seronoknya kalau dapat ke sini. Terasa begitu dekat dengan Allah swt.
 
image
 
Lokasi Kedua : Rumah Anak Yatim

Saya teringin nak pergi ke rumah anak yatim dengan membawa seberapa banyak bantuan untuk mereka. Saya dapat rasakan bagaimana hidup tanpa ibu @ bapa. Mengharap kasih dan bantuan orang lain. Mereka tidak meminta-minta. Sentiasa bersyukur dengan apa yang mereka ada. Saya ingin juga mendalami perasaan mereka. Borak-borak sambil membantu apa yang terdaya.
 
image
 
Lokasi Ketiga : Masjid Kristal Kuala Terengganu

Rekabentuk dan pemandangan yang cantik membuat saya terpanggil juga untuk memasang angan-angan ke Masjid Kristal, Kuala Terengganu ini. Nak juga rasa sembahyang di dalamnya.  Mungkin ramai orang dah berjaya menjejakkan kaki ke sini, beruntungnya.. Tak pe.. Insya Allah.. Suatu hari saya akan sampai juga.
 
image
 
Lokasi Ke empat : Stadium Bola Stamford Bridge

Yang ni paling best. Saya tak tahu la boleh dapat ke tak.Hik3.. Ni memang berangan tahap gaban ni. Saya ni sebenarnya obses betul dengan Team Chelsea ni. Sanggup bersengkang mata malam-malam semata-mata nak tengok team feveret saya beraksi. So far dari 8 perlawanan, Chelsea belum pernah kalah lagi tao. Berada di tangga teratas kedudukan Liga Perdana Inggeris setakat ini.
Kalaulah saya dapat pergi stadium dia, ish... tak tergambarlah perasaan saya cemana. Untung-untung anak-anak saya dapat jumpe Elsa dan Anna.. (pengaruh cerita Frozen).. :-)
 
image
image
image
 
Lokasi ke lima : Bukit Merah Laketown Resort
Sebenarnya taman tema ni je kitorg belum pergi. Sebab tu saya letak tempat ni yang ke 5. Maklumlah dah ada anak, memang taman tema la tempat yang di cari.. Gambang dah pernah pergi, Lost World Tambun & Sunway Lagoon jugak. Kalau kat Johor ni, Lotus Desaru dah, Starhill Golf Club pun dah.. Erm.. Memang suka mandi kolam budak-budak ni.
 
image
 
Ni semua angan-angan je. Tapi dah nampak mana yang boleh digapai dulu. Yang lain kalau nak, kena lah usaha lebih sikit. Usaha tanpa jemu, doa dan tawakal.. Insya Allah... Allah swt permudahkan. Sesungguhnya dia Maha Mendengar setiap doa saya. Kalau Dia tak bagi sekarang, itu maknanya Dia rindu nak dengar saya merayu kat Dia lagi.. Sentiasa berprasangka baik pada Allah swt. Tak rugi pape pon.. Kann??
 
 Hubungi saya:
 
Call / Whatsapp : Lina 012-7059520
 
PM Facebook : Azlina Mubin
 
FB page : Absolutely Natural Shoppe
                         

Sebarang pertanyaan terhadap produk ini, bolehlah hubungi kami seperti diatas. Saya merupakan pengedar sah Shaklee bagi kawasa Pasir Gudang, Masai dan yang berhampiran. Juga boleh membuat pengeposan ke seluruh negara. Konsultasi percuma khas buat para pelanggan.

Apa yang penting, anda rasailah sendiri pengalaman bermakna ini. Sememangnya berbeza!!
 
 

No comments:

Post a Comment