Wednesday, October 8, 2014

Khasiat dan Kebaikan ESP Shaklee Yang Ramai Tidak Tahu

Umum mengetahui kebaian susu soya, namun samada anda mengetahui khasiat dan kebaikan susu soya dari Shaklee ini?? ESP Shaklee merupakan antara produk yang terlaris.. Tahu mengapa ia merupakan kegemaran ramai??

ESP (Energizing Soy Protein) dari Shaklee mengandungi 14gram protein soya semulajadi yang baik pada setiap hidangan. Diproses dengan air (bukan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semulajadi seperti genistein dan daidzen.

Soy protein juga TIDAK mengandungi kolestrol dan laktosa tetapi ia mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekalkan tisu-tisu yang sihat termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya. Produk protein soya ini adalah sumber kalsium dan zat besi yang baik. Yang paling penting, ia TIDAK mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna tambahan, pengawet dan lain-lain.
 
image


KELEBIHAN ESP SHAKLEE BERBANDING PRODUK LAIN
 
1) membantu membina dan memperbaiki tisu-tisu badan dari sel akan terbentuk organ. Dari organ akan terhasilnya sistem. Ia penting kepada pembentukan janin dan juga membantu untuk menambahkan susu ibu.
 
2) menyediakan 14gram protein kacang soya dalam setiap hidangan membekalkan 50% daripada nilai harian kalsium untuk menyokong tulang yang kuat.
 
3) kandungan fitoestrogen untuk kesihatan prostat, payudara dan menepous.
 
4) indeks glisemik yang rendah untuk membantu mengekalkan paras gula dalam darah.
 
ESP SHAKLEE IALAH NON-GMO SOY
 
Non GMO (Non Genetically Modified Organism) bermaksud protein soya yang tidak diubahsui genetiknya dimana ia telah disahkan melalui Identity Preservation Program. Ia bertujuan memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ia ditanam, dituai hinggalah diproses.
 
image


KEPENTINGAN PROTEIN DALAM BADAN
 
Keperluan protein yang mencukupi dikatakan sebagai kunci kesihatan yang optimum. Protein diperlukan untuk menghasilkan hormon, enzyma, antibodi dan neurotrans.
Badan kita terdiri daripada:-

a) 66% - air
b) 25% - protein
c) 8%   - lemak
d) 1%  - kombinasi mineral dan vitamin 100%
25% daripada badan kita berasal daripada protein. Kuku, rambut, kulit, otot-otot adalah protein.
Segala penyakit zaman moden ini disebabkan oleh pengumpulan sel-sel yang lemah dan kurang sihat di mana struktur asas badan manusia adalah sel.
 
PROTEIN PENTING DALAM DIET HARIAN
 
Protein boleh didapati dalam makanan harian seperti ayam, daging, ikan, kekacang, dan lain-lain. Namun protein ini mudah musnah apabila berada dalam suhu masakan yang tinggi. Dengan itu, tubuh kita hanya menyerap saki baki protein yang ada dan selebihnya badan kita hanya menyerap minyak hasil masakan seperti ayam goreng, ikan goreng atau apa-apa jua masakan yang bergoreng.
Badan kita terdiri daripada sel. Dari sel membentuk tisu. Dari tisu membentuk organ dan dari organ akan pula membentuk sistem. Protein adalah merupakan makanan kepada sel kita.
 
image

Jika sel mendapatkan protein yang secukupnya dan ditambah dengan protein yang bagus, sel yang sihat akan mudah terbentuk demi mengantikan sel yang lama.
 
image

RISIKO KEKURANGAN PROTEIN
 
1) Anemia
2) Penyakit buah pinggang
3) penyakit hati
4) kolestrol tinggi
5) tekanan darah rendah
6) rendah kandungan gula dalam darah
7) fungsi saraf tidak stabil
8) ulser perut dan usus
9) luka lambat sembuh
10) pengaliran darah yang tidak lancar
11) penglihatan yang kurang baik/ kabur
12) badan menggeletar
13) letih/ lesu
14) lemah
15) tinggi kandungan air dalam tisu badan
16) terencat akal
17) rendah daya tahan terhadap jangkitan
 
image

FAEDAH DAN KEBAIKAN AKIBAT KESAN PENGAMBILAN ESP SHAKLEE
 
Tentunya terdapat pelbagai kebaikan kesan pengambilan ESP ini terhadap individu tertentu.
 
1) Golongan pelajar, pekerja / individu dewasa
Sebagai penggalak tenaga - jika diambil diwaktu pagi, badan akan terasa lebih bertenaga dan tidak berasa lapar. Bonus juga untuk si kaki diet.
 
2) Lelaki
Melindungi dari sebarang penyakit seperti hati, kanser dan lain-lain
 
3) Ibu mengandung
Untuk kesihatan optimum sepanjang kehamilan, perkembangan fetus yang baik dan mengurangkan ketidakselesaan ketika hamil.
 
image
4) Wanita
Kulit yg lebih anjal (protein penting kepada yang ingin kulit cantik dan ton warna yang sekata). Mereka yang mempunyai bekas parut jerawat yang berwarna hitam adalah disebabkan kekurangan protein untuk membina sel baru dan menyingkirkan sel mati yang berwarna hitam tersebut.
 



image
5) Breastfeed mom
Membanyakkan susu badan dan menjadikan susu badan lebih pekat. Kandungan protein di dalam ESP Shaklee ini dapat membantu menjadikan kualiti susu badan yang lebih baik
Antara testimoni pengguna ESP Shaklee
 




Hubungi saya:
 
Call / Whatsapp : Lina 012-7059520
 
PM Facebook : Azlina Mubin
 
FB page : Absolutely Natural Shoppe
                         

Sebarang pertanyaan terhadap produk-produk Shaklee bolehlah hubungi saya seperti diatas. Saya merupakan pengedar sah Shaklee bagi kawasan Pasir Gudang, Masai dan kawasan berhampiran. Taman Scientex, Nusa damai, Taman Cendana, Taman Kota Masai, Taman Cahaya Masai, Taman Mawar, Taman Air Biru, Kg Sentosa, Kg Cahaya Baru, Kong-Kong,  Masai dan yang berhampiran. Juga boleh membuat pengeposan ke seluruh negara. Konsultasi percuma khas buat para pelanggan.

Apa yang penting, anda rasailah sendiri pengalaman bermakna ini. Sememangnya berbeza!!
 
Selamat Mencuba & Semoga berjaya!!!
 

No comments:

Post a Comment